Profile Danny 

 (Stroll down for English version)

我的工作初體驗事實上是在大學念書的期間擔任男性模特兒。

那時這份工作讓我的口袋裡有足夠的零用錢可以花用。

 “把自己的儀表與體格照顧好的信念,

直到現在對我來說依然是相當地重要,

並且已經融入我的生活而成為我的一部分了。

 

像大部分的人一樣,

我自學校畢業後正式地踏入職場,

拿著文憑懷抱雄心壯志開始了銀行的工作

先從國際外匯開始,

後來轉到了市場銷售的部門,

也先後在很多產業擔任產品經理與業務開發的工作。

那時攀升至企業的頂峰是我心中的唯一目標。

 

2002年,

我翻起一本由Vicki MacKenzie所著作的雪洞

內容敘述一名來自西方的比丘尼-丹津帕莫致力追尋證悟的過程。

我受到了極大的啟發並開始廣為閱讀佛教的書籍,

渴望了解更多的狂熱讓我在三個月之內讀完了20本書!

接下來的幾年,

我遠赴印度的菩提迦耶參加法王 達賴喇嘛的教學。

於是,

我在靈性修行的道路上踏出了第一步,

甚至因此茹素了一段不算短的時間。

 

成為素食者是一件簡單的事,

但吃素要吃得健康似乎是一件很遙遠的事情。

所幸我經由朋友的引薦認識了精進料理,

這是發源於日本禪寺的精緻美食。

我在日本學習精進料理的烹調藝術滿足了所有發展個人事業的條件,

於是我展開了精進料理的事業並設立了我自己的公司-Enso Kitchen圓相廚

經由口耳相傳以及每一年媒體的大量報導,

使得Enso Kitchen圓相廚在新加坡享有極高的知名度。

 

2009年的二月,我因罹患心臟病而昏迷。

我被緊急送往醫院並在心臟的大動脈放了兩根支架。

身邊的所有人都百思不解,

為何看來好動又活力十足的我會為了心臟病所苦。

醫生除了知道我年少時就有遺傳的高血壓之外,

也無法找到確切的病因。

有賴我健康的生活習慣,

我恢復的時間相當快而所有的醫生都對我康復的狀況十分滿意。

 

在這同時,

我開始接觸中國的神祕學-八字。

我的老師解讀出我的心臟病以及我周圍的環境。

我個人的八字問題出在命盤中火的元素太多,

而吃素的情形又助長了火的異常發展,

(因為蔬食是木元素,木生火)

約莫這個時候我開始了八字的學習並且重新開始食用肉類,

妙的是,

我的健康情形持續地好轉,

甚至我的醫生都來跟我握手道賀,

當然我並沒有與他分享我迅速好轉的原因。

 

我所學習到的八字絕不僅僅只是套用公式,

而是兼具了鮮活生動的特質,

使我們易於了解,

同時可以完整地運用在我們的日常生活中,

透過長時間地精鍊這項技藝,

我發現正確地解讀八字能夠幫助人們了解先天的氣/能量是如何刻畫著他們的人生,

如同古人所說的:知己知彼,百戰百勝!!!!

Danny老師的精進料理~Ensokitchen圓相廚

 

My very first work experience was actually being a male model during my university studies. This has given me good pocket money then. Being well groomed and having a good physique are important requisite and it has naturally become a part of my life even now.

 

Like most others, I started work following my graduation from university. Armed with a degree

and being an ambitious graduate, I started my career in the banking industry as a foreign exchange dealer before I moved on to sales and marketing, business development and product management in various industries. Climbing the corporate ladder was my only goal then.

 

In 2002, I picked up a book called ‘Cave in the Snow’ by Vicki MacKenzie; describing the quest of a Western nun, Tenzin Palmo, for enlightenment. I was so inspired that I continued to pick up books on Buddhism to know more. Enthusiastically I read about 20 books in 3 months!  The following year, I went to BodhGaya, India to attend the teaching by His Holiness the Dalai Lama. There, I took the first step in my spiritual path by taking refuge and even turning vegetarian.

 

Eating vegetarian is easy but eating healthy vegetarian seems remote until I was introduced to Shojin Ryori, a Japanese vegetarian cuisine that originates from the Zen temple. Learning this art of Shojin cooking in Japan fulfilled every criterion that I needed to start a business on my own. I began to spread Shojin Ryori by starting my company called Enso Kitchen. Words spread, and with extensive media coverage each year, Enso Kitchen becomes well known in Singapore.

 

In Feb 2009, I suffered a heart attack and collapsed. I was rushed to the hospital where I had two stents placed in my heart arteries. Everyone was puzzled. No one could believe a health conscious active being like me would suffer a heart attack. Even the doctors could not find the cause except for my hereditary high blood pressure since young. But thanks to my healthy lifestyle, my road to recovery was brief and the doctors were pleased with my performance.

 

During this time, I came in contact with the traditional Chinese Metaphysics, Bazi. My teacher is able to decipher about my heart problem and even my surroundings. The problem with my bazi chart is that there is too much fire elements and being vegetarian could further aggravate the existing condition [as vegetable is wood element which produces fire]. It is also around this time that I learn about bazi and start taking meat. Strangely, my health has improved so much that even the doctor shook my hands to congratulate me though I didn’t share what happened.

 

Though a traditional Chinese Metaphysics, the way I was taught was rather interesting as it is not just about formula, it is also very pictorial that one could relate in daily life. Through practices, I realized that I am able to read a chart to help one understand the inherit energy or chi that shape their life. I think this is a useful tool and it is also important – as there is a Chinese saying 知己知彼,百戰百勝!!!!

Danny Chu's Ensokitchen 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Danny老師 八字
    全站熱搜

    Diamond Huang 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()